Ramadhan 2020

Salam Ramadhan Ketiga!


Rasanya belum terlambat nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan tahun ini. Semoga Ramadhan tahun ini bermakna buat kita semua, aminn

Menyambut bulan mulia Ramadhan dalam PKP memang sesuatu yang tak pernah difikirkan. Terperap di rumah, takde bazaar, tak boleh shopping raya. But a big thanks to online platform. Now everthing can buy online. Duduk rumah pun habis duit. Hahaha

Talking about Ramadhan, let's talk about resolutions.

Azam Ramadhan tahun ni nak khatam 30 juzuk Al-Quran. Semoga dipermudahkan.

Tahun lepas, sebulan berpantang dalam bulan Ramadhan, jadinya memang tak puasa lah.

Jadi harapnya tahun ni dapat puasa penuh, dapat buat macam-macam perkara berfaedah masa bulan Ramadhan and since PKP pun dilanjutkan lagi, inshaa Allah banyak je idea nak buat ni. Cuma kekangan masa dan komitmen yang susah sikit.

Aku selalu percaya dimana ada kemahuan, di situ ada jalan. Cuma bila kita dah ada keluarga, ada tanggungjawab yang besar, kita cuma mampu takat berangan dan bercita-cita jelah. Bukan tak boleh buat apa-apa. Tapi kekangan tu lebih banyak. Banyak lagi benda yang perlu didahulukan.

Dalam kepala ni ada macam-macam nak buat. Nak masak resepi itu ini, nak menanam pokok, nak buat video content untuk instagram Addin Baby Mart, nak deko rumah, nak mengecat dan banyaaaak lagi (the list goes on). Tapi apakan daya, benda tu kadang-kadang perlu susun mana yang penting, mana yang priority sebab melibatkan kos dan masa dan perlu bantuan.

Sebab tu sis sakit hati kalau dengar orang kata bosan taktau nak buat apa. Lagi-lagi kalau yang bujang tu. Alahai meh sini nak hempuk sikit. Lepastu sibuk heboh nak kawen. Meh sini nak hempuk kuat sikit.

Just enjoy ur life. Dont compare with other's life timeline. Jangan buang masa. Gunakan masa yang ada di bulan Ramadhan ni utk sesuatu yang baik dan yang bermanfaat kepada diri dan orang lain.

Always motivate yourself. Sebab orang yang kekal dan tak berubah selepas Ramadhan adalah orang yang teruk.

Sedikit tazkirah untuk harini. Till then, Assalamualaikum 😎

Comments