Cerita Raya 2019

Salam 8 Syawal!

Macam tahun sebelumnya, cerita raya mesti kena update. Baru laa nanti masa tua gelak sensorang baca blog sendiri 😙

Pengalaman pertama beraya di rumah mentua, banyak sangat benda yang lain dari kebiasaan aku. 23 tahun aku beraya 'style' aku, sekali beraya rumah mentua. Haruuuuu. 😆😆

Pagi raya semua orang sibuk dengan diri sendiri, suasana pagi raya tu kureng sikit. Aku yang terpinga-pinga nak buat apa taktahu haha

Menjadi tradisi family belah laki aku, dorang memang makan berat setiap rumah. Sadly semua pun hidang nasi impit walaupun kita datang beraya tengahari. hoho. Aku pulak memang pesen tak boleh tak makan nasi, kebulur wehhh.

'Lain tahun sayang nak bawak termos tau'

'Nak letak apa?'

'Nak letak nasi'

Hahaha laki aku gelak je. Dia memang dah masak dengan perangai aku. Memang sejenis kampung sejati. Nasi tak boleh tinggal. Walaupun nama dia nasi impit, tetap bukan nasi idaman aku 😂😂

Lain-lain semua okay. Apa yang penting mind set. Kalau kita positif, fikir nak enjoy je, mesti dapat enjoy punya HAHA

Tahun 2019 juga, tahun pertama kami raya bertiga!

Bertuah anak den, tahun pertama je dah kumpul banyak gila duit raya. Bonda selama hidup pun tak pernah dapat banyak tu 😂 Itulah orang kata, anak ni memang bawa rezeki 😗

Dan perjalanan yang panjang ke Pahang pada raya kedua merupakan masa paling panjang Thoriq dalam kereta. Bonda dah boleh agak budak kecik ni kalau tak tidur mesti mengamuk kebosanan. Yelah, bangun tido dalam kereta lagi. Tak sampai-sampai. Tapi berkat doa Alhamdulillah dia boleh survive haha. Dah nak sampai tu baru menangis. Sebab hujan jadi kereta slow, walaupun tak jem. Bertabahlah anakku. Tahun depan dah besar sikit boleh la kita nyanyi lagu raya sama-sama dalam kereta #eh.

Alkisah keluarga belah aku nak pakai tema Hijau Emerald, tapi disebabkan lambat beli, saiz pun dah takde. So terpaksa tukar tema. Jadi nya tak sama lah baju kami.

Expectation

Reality

#teamrayanogori
#teamhijauemerald

Family Darus in grey-green

The struggle of taking family photo 


Apa-apa pun tetap meriah raya tahun ni. Alhamdulillah terima kasih buat semua yang tersayang. Muah ciked 😘

----

Semoga berjumpa lagi tahun depan!

Selamat Hari Raya
Maaf zahir batin

Daripada,
Zahir, Marjana & Thoriq 💕

Comments