REVIEW : 3 KERTAS, 3 KRAYON, 3 PENSEL WARNA

Assalamualaikum peeps!

So mood membaca sis masih membara-bara. Baru 2 hari sudah order lagi 2 buku baru dari website BookJannah. Nak beli kt MphOnline banyak yang dah sold out. Nak pergi kedai jauh, dah pergi kang kalau takde stok lagi buang masa.

So yeah,

Harini nak review buku ni. Rupanya ni buku pertama nukilan Adlil Rajiah sebelum Why So Serious Parents?

Dan komen aku lebih kurang je dengan buku sebelum ni, sebab aku memang dah fall in love gilaaa dengan tulisan Kak Jiji, ehek!

Ringkasnya, buku ni sangat sesuai sebagai panduan untuk didikan anak 4 tahun ke atas. Mungkin tak practicle sangat awal-awal kelahiran tapi korang akan ada banyak masa untuk plan yang terbaik untuk anak-anak. Siapa yang taknak yang terbaik untuk anak-anak kan? So yeah, lebih kepada awareness dan preparation untuk menghadapi segala jenis dugaan dan cabaran masa anak ni membesar. Gituh.

Rasanya sangat bagus untuk parents baca buku ni, sebab sangat dekat dengan masalah yang selalu kita dengar macam ketagihan gajet, cara nak mengenalpasti personaliti anak-anak, macam mana nak buat anak dengar cakap, disiplinkan anak, potty train etc etc. Banyak perkara yang menarik dibincangkan dalam buku ni.

Kalau agak-agak suami kita tu malas membaca, jangan paksa dia baca tapi kongsikan apa yang kita dapat. This always works on me. Hehe.


p/s: Ayuh doakan Bonda Marjana & Abah Zahir menjadi ibu bapa yang cemerlang, oh yeah! Amiin.

Comments