Melaka Setelah Hampir 10 Tahun

Assalamualaikum peeps!

Last weekend aku dan family in laws ke Melaka. Rasanya last time aku ke Melaka adalah masa aku form 2, masa umur 14 tahun. Sekarang ni dah 23 tahun. Dah nak dekat 10 tahun tak pergi Melaka. Dan oleh sebab itu, aku macam batak sekejap bila masuk Bandar Hilir. Rasa amazed tak sudah sebab semuaaaaa nya dah berubah! Dengan banyaknya! Omo.

Im sooo excited!

Aku punya excited tu sampai pergi mana-mana pun aku ambil gambar, rakam video. Still cant belive in my eyes what ive seen. Hahaha over sangat.

Bermalam di D'Apartment Mahkota Melaka, aku rasa penginapan ni mewah. Ada pool, tengah bandar, easily accessible dan apartment yang selesa dan sesuai untuk seisi keluarga. Rate per night tak mahal sangat, aku dapat RM316 per night untuk apartment yang fit to 6 person. Tu harga dah termasuk segala tax di Malaysia ya 😝


Pemandangan dari balkoni bilik di waktu malam. Bilik kami pool view.

Pemandangan dari balkoni di pagi hari. Pool start beroperasi pukul 9 pagi.


Sebenarnya holiday di Melaka ni sangat unplanned. Kami ke Melaka atas jemputan kahwin, so dah alang-alang tu stay laa sehari sambil berjalan-jalan di sekitar Bandar Hilir.

So tempat yang sempat kami singgah tak banyak. Antaranya The Shore Sky Tower, River Cruise Melaka dan Taman Buaya & Rekreasi Melaka.

Harga tiket :

Taman buaya & Rekreasi Melaka : RM18.00
The Shore Sky Tower Melaka : RM23.70
River Cruise Melaka : RM22.00

Sekitar Melaka dan percutian singkat kami di Melaka, enjoy!



Taman Buaya & Rekreasi Melaka. Last time aku pergi dia belum ada rekreasi part tu. Sekarang dah ada macam mini waterpark dalam taman buaya ni. Kalau nak pergi tengok show buaya sebelah petang, sila hadirkan diri anda sebelum 3.30 pm.

The Shore, Melaka

Lift ke tingkat 41, The Shore 

At the Sky Walk, Sky Tower

Pemandangan dari tingkat 43 The Shore Melaka

Kenangan di Sky Tower bernilai RM42. Haha koyak poket.
Tiket masuk River Cruise Melaka

Singgah solat di masjid lama di Bandar Hilir


Stadtuys merupakan binaan Belanda setelah menjajah Melaka


Sila jangan sesat. Map bersepah-sepah. 

View dari dalam cruise 

Lalu sebelah Hard Rock Cafe Melaka, nak pergi tak sempat

Okay dah spam gambar bebanyak dalam blog post kalini! Jumpa lagi!

Comments