How I Met Him

Alhamdulillah, lama tak menjengah blog. Maklumlah sekarang dah busy 😆

18 hari bergelar isteri kepada seorang lelaki bernama Muhammad Zahiruddin Abdul Hadi, feeling dia susah nak describe. I just can say, I am sooooo grateful that i found him dan sentiasa berdoa agar kebahagiaan yang Allah pinjamkan ni berkekalan hingga ke sorga


As expected, masa aku announce nak kawen tu semua orang cam terkejut beruk teruk. Hahaha. Yang tak percaya pun ada, yang ingat aku troll pun ada *tau laa aku suka memain kan, tapi ni kawen oi takkan memain pulak 😅😅 dan memacam lagi reaksi yang pepelik, just say it semua pun ado



Mungkin sebab takde angin takde ribut tetiba je nak kawen kan. Alhamdulillah, memang sengaja dibuat begitu. Demi menjaga hati banyak pihak, menjaga hati kami berdua juga. Susah weh nak jaga hati, kbai. Bagaimana kita dianjurkan untuk merahsiakan pertunangan, Alhamdulillah kami berjaya juga mengharunginya. Hanya keluarga dan jiran terdekat je yang tahu. Niat nya baik, untuk tidak menunjuk-nunjuk dan menjaga keharmonian sejagat. Kita taknak ada yang berpenyakit hati nanti.

Tapi ada juga golongan yang macam boleh agak, yang memang nak kami kawen dan boleh expect. Aku pun tak pasti celah mana keyakinan yang korang dapat ni, tapi yeye je kan. So mungkin perkahwinan ni hasil dari doa-doa kalian yang memang nak tengok kami berkahwin. Mekaseh ya 😘

Dan apabila fasa terkejut dah habis, next phase adalah fasa soalan cliche, dia macam kalau boleh rakam letak dalam satu tape, aku nak play je setiap kali orang tanya hahaha, tapi takde lah mcm tu kan, so yeah, soalan-soalan cliche berbunyi seperti,

"Macam mana boleh kawen dengan dia pulak?"

So soalan ni macam devaju sebab semua orang akan tanya. How? When? Why? Dah macam exam hahaha. WH question namanya.

So jawapannya mudah je, dah jodoh tak ke mana. chia chia chia.

Kbai, serious serious.

Aku boleh kata semua telahpun ditentukan. Aku juga sangat percaya, segala yang Allah aturkan ada hikmahnya. Walau kau lari seribu batu pun, kau block laa kat segala celah socmed yang boleh, kalau dah Allah tetapkan tu suami kau, akan berkawen juga kau orang berdua. Begitulah kisah aku.

Bertemu di satu persatuan yang sama, PEMBINA. Ditaklifkan untuk bekerjasama dalam satu pasukan. Tak sangka berjodoh pulak. Tapi proses mengenali tu takde laa macam smooth gila pun. Setelah beristikharah dan beristisyarah, akhirnya aku memilih untuk menerima lamaran suami. Alhamdulillah, aku bersyukur dengan keputusan yang telah aku buat. Terima kasih Ya Allah atas petunjukmu.

Alhamdulillah, segala ujian pertemukan aku dengan suami yang sangat penyayang, baik, bertimbang rasa, rajin membantu isteri dan memacam lah. Walaupun garang cam rimau suatu masa dahulu, takde laa garang sangat pun sebenarnya. Tapi janganlah buat dia marah pls. Nightmare.



Scrolling album dalam gallery Iphone terchenta, persiapan untuk perkahwinan kami sumpah meriah. Bertemakan biru muda, fefeeling Frozen gitu. Well, tengah trending kot kale Ice blue nih haha. So itulah warna yang menjadi pilihan. Alhamdulillah, we're just perfect in blue. Takde laa aku nampak legam ke apa hahaha. Kbai.

Terima kasih tak terhingga buat semua yang terlibat secara lansung dan secara tak lansung. Keluarga terchenta, sahabat handai, semua jiran tetangga dan semua orang lah. Yang memeriahkan majlis kami, yang bertungkus lumus tolong membuat persiapan, yang bersengkang mata packing goodies, yang gigih pakaikan inai. Yeah, terima kasih semua. Jasamu dikenang!

Disebabkan semua pun excited aku nak kawen, boleh kata semua benda orang tolong buatkan. Gubah hantaran, pakaikan inai sampai 2 kali sebab tak pekat, gosokkan baju. Even dulang girls i pun import dari jauh k. Mekaseh lovelies!



Dalam tengah bergumbira hati girang nak kawen tu, aku dilanggar moto beberapa hari sebelum akad nikah. Orang kata tengah darah manis ni duduk rumah je. Tapi sebab kena keje kan. Naseb lah kene langgar sebab break emergency. Malam tu pulak terhiris jari masa potong pandan untuk bunga rampai. Sedih oooo sebab sakit gila huuuu. Memang tragedi laa. Yelah, kenangan kawen laa katakan.


Detik 28 April 2018, hari yang tenang dan indah kami diijabkabulkan dengan sekali lafaz. Aku takde la menangis walaupun semua orang dah tolong standby tisu untuk aku. Tapi tangan aku berpeluh-peluh. Tak sangka, macam mimpi, macam tengah main-main je. Serious. Aku dok menung, macam ni ke rasa dia jadi bini orang. Lain weh.




Masa suami aku datang nak pasangkan gelang, jantung gua dah macam nak gugur. Hahaha. I knew that he was also nervous. So jadi kelam kabut jugak padahal nak pakai gelang je pun. Dengan semua kamera dah bersusun depan kami. Keadaan jadi sangat awkward tapi kenangan tu sangat manis untuk dikenang. Dan kelakar bila teringat balik. Hahaha. I never fail to laugh every time I saw those pictures.

Migha kata muka aku ceria betul, nampak happy sangat dalam gambar masa hari perkahwinan kami. Alhamdulillah, honestly i'm soooo happy! So takyah cakap pun orang dah nampak kan. Takleh sorok ah gitu 😚

So here some of the pictures taken masa majlis kami di kedua-dua belah,






So lepasni dah ada geng nak teman makan Baskin robbin, dah ada kawan nak bercerita sampai pagi, dah ada tempat nak meluahkan perasaan sampai nangis-nangis tersumbat hidung, dah ada tempat nak landing bila mengantuk dan memacam lagi! Hahaha. Get ready jela. Lol

Bila fikir-fikir panjang, ada hikmahnya Allah larang banyak benda dan membataskan pergaulan antara lelaki dan perempuan. Banyak juga hikmah perkahwinan. Nak tau apa? Kawen ler duluuu. 😜😜

Semoga hubungan kami berkekalan hingga syurga. Amiin. Doakan kami ya temen-temen.

💕💕💕

Kepada En Zahir,

Bimbinglah isterimu ini ke jalan yang diredhai-Nya. Pimpinlah tangan ini untuk sama-sama melangkah ke Sorga yang kekal abadi. Sabar bebanyak tau. Marjana ni nakal orangnya. Hahaha. Sarangheo! 😘😘


p/s: If you're reading this, balik nanti belanja cendol k 😘

Comments