Treat Sunburn

Balik dari trip Brunei haritu, aku sunburn teruk. Semua gara-gara naik boat pergi Mangrove tour. 2 kali pulak tu! Haru haru. Trip tu serious seronok sebab dapat tengok wildlife dari jarak dekat. Cumanyaaaa bila balik, tengok cermin, down. 

Dan sejak beberapa bulan sebelum ni, aku memang guna Aloe vera soothing gel untuk healing process. Process nak back to normal tu agak lambat tapi berkesan. Kene gigih laa pakai mask hari-hari sampai pulih. 

Nak cerita, aku selalu guna jenama Nature Republic. I can say, jenama ni femes laa untuk penggemar aloe vera. Tapi NR gel aku habis. Jadinya aku pun cuba laa try another brand, The Face Shop. 

Nahh, tak best lansung The Face Shop. Melekit, cair, susah nak bersihkan. So aku menyesal laa beli benda tu. So I search for NR semula, since Hermo dah tak restock lama. Aku try usha dengan Lazada. Cuak jugak nak beli actly sebab fakes are everywhere. So kene baca komen dulu, baru pilih dan beli okeh. 

So i strongly suggest untuk mek mek yang nak pulihkan muka dari sunburn pakai Nature Republic Aloe vera soothing gel. In shaa Allah. 


Comments