Overthinking

Overthinking at it worst. As a woman, I cant even understand womens’ feeling. Its sooo complicated.

Percayalah. Perempuan boleh tergelak tak hengat dunia, dan perempuan yang sama boleh menangis dalam masa 10 min lepas tu. Situasi macam ni biasa.

Perempuan memang dilahirkan sarat dengan emosi. Lebih sensitif, sukakan perhatian dan murah dengan kasih sayang. Sebab tu perempuan jadi ibu.

Jadi perempuan, tak membezakan aku dengan perempuan lain. Overthinking tu memang tak pernah berpisah. Mangsanya? Orang sekeliling. And overthinking always lead negatives thinking. Susah nak ubah tapi macam tu lah.

Lagi-lagi bila melibatkan hal perasaan. Rasanya overthinking yang ni lagi power dan over. Dan pastinya teruk sekali. Penting untuk orang sekeliling perasan perubahan ni. I usually luahkan pada someone yang ready to hear me. Tak payah comfort dengan ayat yang baik pun takpe. Dengar je aku menangis. Satgi aku okay. Selalunya macam tu lah. Lepastu lega dia Allah je yang tahu. Tapi pastinya kita akan cari orang yang paling kita sayang, paling rapat dengan kita. It will become worse kalau orang-orang ni pun tak support, tak berada berhampiran. Haha. Parah jadinya nanti.

Selalunya aku akan buat lawak hambar untuk comfort girls yang tengah down meroyan overthinking ni semua. It helps sometimes. But the best way is when you can make them cry. They will thank to you later. Trust me.

Kepada yang berkenaan, mekaseh sebab selalu jadi telinga saya, tempat saya nangis teresak-esak sampai bengkak mata. Jangan lupa bawak saya shopping k (terapi berkesan) kbai


Comments