Macbook vs Laptop

Ohayou!

Seperti yang dijanjikan harini terasa nak bercerita tentang Macbook dan laptop biasa yang menggunakan OS Windows.

Jujurnya, bila kau sejenis manusia yang gemarkan teknologi, dan kau dah try pakai barangan Apple, kau akan jatuh cinta berkali-kali dengan system nya yang super smooth. Tak percaya? Try to get one now! Hahaha. Contohnya bila kau dah try pakai Iphone, kau akan teringin nak pakai Macbook, Ipad, Ipod and so on. Ni kes bila kau gajet freaks je k.

Jadinya, aku pun menanam impian yang paling dalam nak beli sebijik Macbook. Nak dijadikan cerita, rezeki aku Paklang belanja je sebijik Macbook ni. Jadi dalam sekelip mata impian aku jadi kenyataan. Fuh, macam drama.

Untuk first timer, Macbook memang sangat lain dengan Windows. Operating system dia dah memang lain laa takyah cerita. Memang smooth habis. Sangat ringkas macam Iphone jugak. Paling best bila log in Apple ID segala harta dalam Iphone dikongsi bersama. Bila nak transfer gambar boleh Airdrop jek. Best gilaa takpayah pakai wayar bagai.

Here, revealing my macbook,

Bila dah beli terus cari baju lelawo dengan True Jannah Store, boleh try gugel or cari dekat Instagram. Casing semua lelawo tinggal siap duit je. Like mine, dalam seratus lebih jugak haritu, lupa dah harga dia. Kalau rajin boleh cari dekat Lazada/Shoppee/Ezbuy cuma design dan jenis sangat limited.







Buat masa sekarang, aku tak banyak pun guna Macbook ni. Since aku memerlukan laptop untuk kerja yang banyak. Jadi, aku terpaksa tinggalkan Macbook ni kejap. Yela, nak explore pun ambil masa. Bila aku free, aku bawak je Macbook ni sebab ia sangat handy, ringan, bateri tahan lama walaupun connectiong dengan Wifi.

Kalau korang dalam dilema nak beli jenis Macbook yang mana satu, I suggest Macbook Air 13 ni. Semua Macbook dah kene upgrade so harga memang lebih mahal tapi specs memang advanced.

Walaubagaimanapun, laptop putih Asus aku masih berjasa dan digunakan sampai sekarang. Thinking of letting it go tapi macam sayang. Lepastu ingat nak jadi laptop backup je. Mungkin sebab baru lagi so susah nak move on. Hmm entahla dilema sistur.

Comments