Air Asia Free Seat 2018

Hanya berbaki 11 hari sebelum meninggalkan bumi Sarawak terchenta

Al-kisah beberapa hari ni semua orang sibuk nak tengok tiket free seat Air Asia untuk travel tahun 2018. Disebabkan aku yang selalu jadi mastermind benda-benda macam ni, bila dah ada promo cemni memang tak boleh lari la 😅

“Jana, Lombok jom”
“Jana, kita pergi Pulau Perhentian nak?”
“Weh, aku tak boleh tahan la tengok tiket pergi Indon!”
“Aku tengok Krabi RM46 je weh. Joooom!”
“Okay la kalau tak nak pun luar negara, Penang la jom”

Gigih betul masing-masing nak berjalan. Sebenarnya dalam hati tu nak settle down, nak saving. Tapi cobaan donia ni kuat betul ek hahaha. Ingat tadi dah tewas dah nak book tiket pergi Penang, RM15 sehala. Sekali bila check, tiket dah mahal. Sehala dah jadi RM39 yang paling murah. So yeah, not this time girls. 

Aku ada lagi 3 trip sebelum bebetul settle down. Singapura – Kota Bharu – Koh Samui. Ni semua hasil belian Air Asia free seat tahun lepas. Will update the travelogue later. Total semua tiket tak sampai pun RM200. Serious, bila kau dah start backpacking, you will be addicted to it.

Since abah akan celebrate birthday mak di Pulau Perhentian next year *dan tinggalkan aku dekat rumah, jadi aku rasa better aku fikir siap-siap tahun depan aku nak hadiah apa *tak puas hati hahahaha

And for those yang masih belum sempat grab memana tiket, you better quick. Last booking 11 June tau. Aku sempat usha Lombok, Ho Chi Minh, Bandung, memang murah! Good luck! Simply log on into Air Asia

I miss the skies. Tenang weh, hilang segala masalah 😌

Comments