Skip to main content

Ahlan Ya Ramadhan!

“Yang penting banyakkan amal dan mohon banyak-banyak pada Allah. Jangan pula amal sikit tapi minta macam-macam. Tapi tu lah pemurahnya Allah, dia bagi juga.”

Lebih kurang sehari sebelum memasuki bulan mulia bulan Ramadhan. Semoga kita bertemu ya Ramadhan.

Kata-kata di atas tu, aku tak pernah lupa sejak pertama kali aku dapat. Deep teruk kot. Terima kasih untuk nasihatnya makcik. You’re the best!👍

Ramadhan dah nak muncul, dah bersediakah kita?

Here are some tips that you can practice,






Poster credit: PEMBINA UNIMAS

Boleh juga sediakan jadual amal untuk bulan Ramadhan dan pokok Ramadhan! Yang ni best. Will make one for myself.😎

Dan puasa kali ini juga merupakan puasa terakhir di bumi Sarawak. Sedih kot. Setelah 4 tahun. Maybe lepas ni aku akan ke Sarawak sebagai tourist je. Hmm k.

Kepada semua umat Islam, selamat menyambut bulan Ramadhan! 🙋


Poster credit: Marjanaady

Comments