Review : Cinta Di Rumah Hasan al-Banna

5 Januari 2017 | AHAD

Sebenarnya, aku dah lama beli beberapa buku fikrah dari naqibah aku tapi tak pernah rasa nak baca. Jadi, untuk mengelakkan lebih lama tak terusik, aku start dengan buku ni. Buku bertajuk, Cinta di Rumah Hasan al Banna.

Bagi aku buku ni takde lah berat sangat, dan sangat mudah faham. Buku berkisar cara Hasan al-Banna mendidik anak-anak dia sehingga menjadi orang-orang yang sangat hebat. Ya, ni buku ‘parenting skills’ yang khas buat para ayah.

Bila baca sampai habis, aku semakin terinspirasi dan adore dengan Hasan al Banna. Memang terbaik!

Aku quote satu ayat yang aku teringat sampai sekarang,

"Jika ingin mengenali seseorang, kenali melalui buku-bukunya"

*Target nak habiskan buku fikrah masa cuti ni masih berbaki 4. Entah sempat entah idok. 

Credit: Google