Welcome abroad, Sem 5!

Pejam celik je dah sem 5. Welcome abroad, Sem 5!

Seminggu je baru start sem 5 ni, aku dah kene hantar baju pi dobi (maksudnya super-busy lettew). Semester kedua terakhir mesti lah penuh cabaran dan rintangan, tak gitu? :)

Well, bila fikir panjang rasa touching pulak dah nak habis ni. Hmmmm. Semalam ada orang tanya cita-cita, aku taktahu nak jawab apa. Kata seorang ikhwah, “Normal la tu kalau masih mencari cita-cita sekarang. Sebab ana pun dapat tetapkan betul-betul cita-cita masa final year”.

Well, aku masih mencari identity cita-cita. Tapi sebenarnya aku lebih cenderung nak tolong mak abah dekat rumah. Family business should be passed to the next generation, in shaa Allah I’ll be ready after my graduation.

Bercerita tentang FYP, ataupun final year project. Aku masih merangkak macam apa je ni nak setelkan research proposal huhu. Benda ni nampak macam senang tapi Allah je tahu sesak nak cari maklumat tu macam mana. Going through all this, aku macam tertanya banyak kali dalam diri sendiri, serious laa ni yang aku nak buat sepanjang hidup being a researcher? At one point, aku rasa seolah-olah aku ni dah salah amek kos hahahaha. Tapi aku tak menyesal pun, serious. No regrets anyway. Apa-apapun hidup tetap perlu diteruskan. Cuma dalam otak aku sekarang, nak cipta sebanyaaak momen indah yang boleh sebelum fly balik semenanjung, nak belajar sebanyak ilmu bermanfaat yang boleh dan menyumbang sebanyak yang boleh ke atas bumi ribath ni. Semoga kembalinya aku ke semenanjung bersama aliran pahala yang tak putus, in shaa Allah.

 Nothing to write actually, just want to rumble hahaha kbai

Target sem ni: 4 Flat!

Yosh!!