Review : Saiful Nang Kisah Orang Menang

15 Mei 2016 | AHAD

I Am. Truly. Inspired.

First time nampak page Saiful Nang dekat fesbuk, itupun lepas nampak ada orang share status dia. Beberapa status shared yang aku baca, kebanyakkan nya aku boleh kata setuju la dengan pandangan dia. Dan akhirnya aku pun like page dia. Tulisan yang menarik pada aku. Jadi bila dengar cerita dia tulis buku, aku excited gak nak baca.

Setahun aku mencari buku ni, selalu nya sold out sebab bestseller. Masa mula-mula cuak gak nak baca takut dia ni fahaman lain ke apa ke hahaha. Apa punya pemikiran daaa.

Selepas baca buku ni, aku rasa terus macam, Wow! Kalau dia boleh kenapa aku tak.

Basically, buku ni menceritakan tentang betapa dia orang susah yang nak jadi senang dan berjaya terlalu banyak benda yang dia kene lalui. The best exciting part is that, rupanya dia senior Asrama Semai Bakti Felda, wow! Im so proud of you! Aku percaya memang budak-budak ASB (Asrama Semai Bakti) ni hebat-hebat orangnya J

Dan aku tak nafikan I love his parenting skills. And I believe that too much gadgets are not good. They should feel and learn how to play something free like tengteng, konda kondi, batu Seremban and stuffs. Seriously, the best childhood life ever hoho

Dan sebenarnya aku baru tahu dia jutawan hahaha. Jutawan photographer. Hebat. Syabas (Y)

Buku yang ringan, mudah difahami dan dekat dihati. In shaa Allah.