Gadget and Me

25 December 2015 | JUMAAT

Bangun di pagi Jumaat nan indah. Tangan aku gatal nak bukak website Apple.

Impian aku nak membeli Macbook masih tak terkubur. Lama dah ni. Hehe.

To be honest, aku ni techno freak. Aku suka gadget. Lagi-lagi yang comel comel alahaii. Haha

I had an Instax Camera dolu-dolu. Sebab aku rasa Instax Camera sangat cute dan vintage dan versalite. I chose Instax Mini 8 sebab dia macam up sikit dari 7s dan paling murah daripada yang lain.

And I had 2 colours back then. Memula aku beli kuning. Lepas pakai sekali. Aku rasa kuning tak cantik. Aku jual. Then yeah, memang berebut orang nak benda tu. Aku jual murah, second hand kan. Walaupun baru sekali-dua pakai.


I bought another one. Pink colour. Okay masa ni aku dah puas hati sebab aku memang suka pink. Aku beli segala aksesori yang ada. Aku beli pattern stickers, aku beli album pink yang macam-macam corak. *sumpah cute. Aku beli casing pink. Aku beli transparent casing. Aku beli extra lens. Aku beli frame untuk instax film tu. Lagi, aku beli battery casing. Senang cerita. Complete A to Z.


Sampai lah aku masuk degree and I feel sooo busy sampai aku tak pakai pun instax aku. 

Memandangkan camera tu agak berat dan makan space. Aku jual Instax Camera aku. Yeah, tak susah nak jual sebab memang ramai nak beli. And again, second hand kan. So aku jual murah. Jadilah asal dapat duit sikit.

Then, minat aku tak terhenti sampai disitu. Aku bergerak lebih maju. Aku beli Instax Share-Printer. 




Ni lebih canggih sebab kau tak perlu ambil gambar pun. Cuma perlu connect phone with the printer thru Bluetooth pastu boleh print gambar instax. Style gila. Dan cepat dan cantik! Yeah aku melabur banyak jugak duit beli benda alah ni. Serious. Tapi puas la. Banyak jugak la aku print gambar kan hahaha. And aku sempat la buat online bisnes buat instax printing. Masa tu instax printing sangat femes kat Instagram. I donno now macam mana.

And yeah, after a while, aku rasa macam bosan. Oh ya, masa tu kerajaan announce GST. Aku usha harga film macam naik sekali ganda which is sangat mahaaaal. Nak bisnes pun macam dah tak berbaloi. Well, aku berfikir benda yang sama. Let it go. Masa tu aku dah beli casing segala dah. 

Macam biasa. Aku kalau beli benda memang aku jaga tiptop punya. Hehe. Dan sekali lagi, lepas aku iklankan, kejap je dah ada orang nak beli. Barang second hand kan. Jadi murah. Untung beli dekat aku sebab satu calar pun takde. Sumpah. Macam baru. Bau kedai lagi hahaha.

Maybe kalau aku rajin aku review satu satu hokay? Kalau rajin. Take note. Hahaha

Terbaru, aku dah termasuk dalam kelompok Iphone user, k im Apple user now. Trust me, you’ll love it once you use it. Once Apple user, forever Apple user.

Dan mungkin kah azam 2016 aku untuk memiliki Macbook Air? Ahhhhhhhhh dream on. Hopefully. *muka baby face with mata jeli