Review: Ikhwah Pakai Jeans

 
Rabu | 8 Julai 2015

Alhamdulillah dah puasa ke berapa kita hari ni?

Well, harini rasa nak review buku yang aku baru ja habes baca.

Memandangkan cuti ni, masa yang ada tu dapat lah aku membaca buku-buku yang aku beli suatu ketika dahulu yang tak pernah nya nak baca. Haha.

Ikhwah Pakai Jeans by Inche Gabbana.



Aku yakin Inche Gabbana ni blogger yang femes jugak. Siapa yang suka baca entry berunsurkan dakwah dan tarbiyah mesti kenal dia ni. Cara penulisan dia pun sempoi je. Cuma satu je, panjang amat. Hehe. Maaf Inche Gabbana.

Sebab tu bila dia buku kan semua hasil tulisan dia tu, aku dapat baca dengan lebih tekun. Mentaliti kot, kalau buku panjang-panjang takpe. Haha. Padahal benda yang sama. Meh.

Mengenai buku ni.

Kepada yang dah terjebak dalam dunia dakwah dan tarbiyah, sila lah baca buku ini. Especially buat ikhwah. Eh tengok tajuk la. Ikhwah pakai jeans kot bukan akhwat pakai jeans. Tapi most of the topics memang tembak akhwat sekali hehehe. Saje je nak emphasize. Anda patut baca buku ini. Serious.

Walaupun bagi aku dia agak berat dan pahit. Tapi apa boleh buat, kebenaran itu memang pahit. Haih. But still, menyentap sanubari jugak la. Aku terasa seolah-olah penulis tengah cakap dengan aku. Deep sungguh tu hehe.

So, kepada yang curious tu, sila lah cari buku ini dan rasai sendiri penangan Inche Gabbana.
Boleh je dapat kan dekat Mph.

Done for now. Jaaaa J