Review: Diagnosis 2

26 Julai 2015 | Ahad

Alhamdulillah. Aku baru je habes baca buku Diagnosis 2 ni, teruus rasa nak tulis review. Hehe. Sementara masih segar di ingatan kan. Haha.

Credit to Google

Briefly, buku Diagnosis 2 ni sambungan dari buku Diagnosis yang katanya bestseller dan berjaya dicetakkan beberapa kali. Tahniah untuk tu. Tapi, aku tak baca pun lagi buku Diagnosis tu. Ada dua sebab, 1) Waktu aku nak beli tu dah sold out. 2) Fabel kata tak best sangat Diagnosis tu. Diagnosis 2 lagi best. So aku rasa dah tawar hati nak beli yang first series hehehehe.

Well, Diagnosis 2 ni adalah hasil gabungan cerita beberapa orang doctors. Overall, hakak bagi 3.5/5 bintang hahaa. Nak taknak aku terpaksa akur, aku tewas gak ah beberapa kali baca beberapa cerpen yang buat aku menangis beriya. Touching kuat seh haha.

Kalau dalam buku ni, fav writers aku Dr. Fatin Liyana, Dr. Aizzat and Dr. Mafeitz. Serious best. Meleleh-leleh air mata aku. Haha. Tak bosan. Sempoi je.

Kepada bakal doctor, buku ni menarik sangat untuk dibaca. Serious. Untuk yang bukan bakal doctor pun lek ah takyah sentap. Buku ni okay je nak baca. Kau akan rasa kau lebih kenal insan bergelar doctor. Kita kene ubah mindset, doctor pun manusia biasa jugak. Tak lepas dari kesilapan. And yeah, we should respect and value them more. Diorang sacrifice their life for the society kot. Bagus kan. Tak kata bukan doctor tak bagus, cuma tak ramai yang sanggup. So to all doctors, and future doctors, I wish all the best in your life. Ganbatte!

*kalau orang perasan aku suka baca buku doktor-doktor ni, tengok cerita bedah-bedah. Tapinya memang tak de terfikir pun nak jadi macam tu. Mungkin aku suka nak tahu, tapi taknak. Haa, macam tu la cerita dia hehe.

XOXO

*Usha buku banyak lagi tak baca ni. Kalau rajin iols review hewhew

Done for now. Mata ne J