Japanese Class

 
25 Feb 2015.

Harini Rabu dan untuk sem ni Rabu adalah hari cuti aku. No class at all. Hewhewhew

Jadi misi Pink Day, Wayang day or Bowling Day mungkin boleh terlaksana untuk hari-hari Rabu yang mendatang. I said, mungkin la. Kalau rajin :)

Oh ya, speaking of my first official Japanese Class. 


Yes. Akhirnya aku berjaya jugak enroll nak masuk kelas Japanese ni weh. Pheww selepas sem lepas gagal 
bertarung di medan pendaftaran. Serious, adalah satu keperluan internet yang laju yang kebolehan menaip dan menekan dengan gigih dan laju juga untuk dapatkan kelas yang kau nak. Itulah Unimas. The best keyboard warrior and internet connection win. 

Membe aku kata Japanese class dah full tapi time aku try tu tetiba dapat plaaaaaak. K rezeki aku akhirnya. 

Alhamdulillah.

Jadi hari pertama ke kelas aku sesat tak jumpa kelas. 

Memandangkan kelas tu dekat fakulti lain so agak biasa la sesat tu walaupun sebenarnya boleh je kan nak tanya orang tu lah segan tak bertempat sangat meh.
So sensei aku Fumie Sensei. Memang origin Japan. Kawen orang Sarawak so yeah boleh cakap memacam bahasa. Sugoii k.

Kelas pertama kami belajar introduction to Japan and basic greetings. Aku rasa aku tersangat lah excited memandang kan semua tu macam aku biasa dengar dekat drama and anime so macam bajet ah dah tahu. 

Teruk betul lah hahahaha. Tapi Fumie Sensei pronounce semua ayat tu comel gilaaa. K dia memang 
japanese pun no doubt la kan. Haha. Kawaii sensei. 

Learn Japanese With Fumie

Memandangkan lesson dan assessment taken untuk subjek ni aku agak cuak. Tapi in shaa Allah i'll try my very best. Yosh!

Minggu pertama ni banyak kelas takde lagi so aku gunakan masa dengan belajar jepun la hihi sementara masih semangat over nak belajar. Serious kot time sensei tu buat survey. Aku punya jawapan la paling panjang sekali. 

Can't you see the excitement? Haha


Jaa ne. #PrayforJana