Kubah National Park

 
19 Mac 2014.
Lama tak update belog ni. Busyyy amat. 

So takpe. Now i update hehe.
 
Oh last weekend , aku pergi hiking ! Yippie!
Kubah National Park sangaaat sugoi! Alhamdulillah , berpeluang juga mendaki Gunung Serapi ( wlaupun half je) hehe. Sebab main trail group aku Waterfall Trail. Ya Allah , cantikk sangat ! Sesungguhnya hutan tu memang penuh dengan segala flora fauna. Memang lah Sarawak ni ohsem untuk eco-tourism!

Sebenarnya hiking tu tak de lah semudah yang di sangka. Penat Allah je yang tahuu. Penat gila tahu tak? Haha. Punya lah jauh ber-kilometers. Mula-mula bising je semangat sangat nak sampai Waterfall. Makin lama makin selow , suara pun dah tenggelam. Hahaha. Lawak betul.

Dan bile tengah jalan tu tetiba dengar deruan air sungai. Aku lah yang paling lega sekali. Phewww! Dah dekat. Yeayy! Time tu lah baru nak jalan lelaju balik. hehehe. Makin lama makin kuat bunyi air sungai tu. Lepas tu kami pun nampak sungai. Sungai kot! Sejuuuk. Stop sekejap. Lepas tu teruskan usaha. Bila dah jumpa sungai , usaha ke Waterfall tu tinggal sikit je la lagi. 
Lepas beberapa tangga kami daki , at last ! Waterfaaaalll ! 

Air terjun Serapi.

Katanya , one of the most beautiful waterfall in the world. Fuh. Tapi kan memang aku agree lah. Memang cuuun!



Part paling tak sanggup.

Bila dah happy-ever-after dekat atas tu tetiba kena turun. Penat yang tadi tu tak habes lagi. Hahaha. Ikut hati nak tido je situ. Malas benor. Haha

Time turun groupmates aku makin sikit makin sikit. Memasing dah pancit bagai. Kitorang pulak tetap teruskan lalu trail super panjang yang tak reti-reti nak habes tu. Amazingly , aku berjaya berjalan mengharungi onak duri hampir 5km jugak lah rasanya. Dalam sehari ! Pecah rekod ! Hahaha

Walaupun penat tapi memang memori terindah lah !

Kenangan terindah.

Another day to remember. 15 March 2014.

Kbai