Misi Kuih Raya : Part 2

Alhamdulillah ada beberapa hari je lagi nak raya. Semoga sampai laa kita kepada raya tahun ni ya. Amiin. Cemana persiapan raya korang? meriah ke idok? hehe

Tahun ni kami suami isteri #TeamRayaPahang. Tak sabar rasanya nak balik rumah nenek. Tengah packing baju tetiba rasa nak blogging haha takde keje betul. Ni antara impian aku sejak kecik la. Bila dah ada wifi kat rumah, pakai macbook update blog bila-bila je yang aku terasa nak update. Alhamdulillah impian yang pelik tu dah tercapai. Ni semua sebab pengaruh Lisa Surihani dalam cite Istanbul Aku Datang hahaa pergi salahkan dia

Since dah lama pencen buat kuih raya sejak sambung belajar di Sarawak. So tahun ni kita buat major comeback laa. Alhamdulillah sempat juga buat beberapa jenis kuih raya. Antaranya termasuklah cornflakes madu, coklat cip cookies, tat nenas dan tat cadbury. Mak ada tambah lagi beberapa jenis kuih lain. Tapi yang 4 jenis aku sebut tu jela yang aku buat sendiri. Gituh.

Cornflakes madu

Biskut coklat cip

Tat Cadbury

Tat Nenas

Niat di hati nak buat lagi banyak tapi masa tak mengizinkan apakan daya. Inshaa Allah kalau rajin nanti lepas raya pun boleh buat.

Untuk cornflakes madu tu, aku main belasah je. So takde resepi dengan sukatan. Yang penting aku letak madu banyaaak. Sebab aku memang suka makan madu hewhew. Untuk tat cadbury, aku update resepi dia nanti k. Untuk resepi tat nenas pun aku update sebab bahan dia sumpah sikit dan sangat senang nak buat. Untuk biskut coklat cip, aku akan update jugak. Cuma version tahun ni gelap sikit, sebab pakai serbuk koko tapi rasa dia pergh, hubby i makan tak berhenti k *banggajap

Dikesempatan ini juga, ingin diucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada semua keluarga tercinta, sahabat handai dan semua kenalan yang mengenali diri ini 😊

Inshaa Allah kalau ada kesempatan bertemulah kita di hari mulia hari raya tahun ini k


Comments